مجله

7 دلیل و راه‌حل برای طعم سوختگی ویپ

راهکارهای-رفع-طعم-سوختگی-ویپ

تجربه‌ی طعم سوختگی ویپ!

آیا از خود می‌پرسید چرا ویپ شما طعم سوختگی می‌دهد؟ در این مقاله، ما به بررسی علل احتمالی و چگونگی جلوگیری از بروز این مشکل در آینده خواهیم پرداخت.

شما تحقیقات خود را انجام داده‌اید، ویپ مناسب و طعم دلخواه خود را پیدا کرده‌اید و همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که اتفاقی غیرمنتظره رخ می‌دهد. شما ویپ خود را برمی‌دارید، یک پاف می‌زنید و ناگهان متوجه طعم سوختگی می‌شوید. اما نگران نباشید، این اتفاق ممکن است برای هر ویپری رخ دهد. خبر خوب این است که چندین راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چرا ویپ طعم سوختگی می‌دهد؟

بیشتر ویپرها در مقطعی از زمان، طعم سوختگی را تجربه خواهند کرد، صرف نظر از نوع دستگاه ویپی که استفاده می‌کنند. این مشکل معمولاً به عنوان “پاف سوخته” شناخته می‌شود. برای درک علت وقوع پاف سوخته، ابتدا باید بفهمیم که دستگاه‌های ویپ چگونه کار می‌کنند. بیشتر ویپ‌ها شامل یک باتری، کویل، فتیله و مخزن هستند. جویس از مخزن، فتیله را اشباع و خیس می‌کند و وقتی دستگاه خود را روشن می‌کنید، باتری کویل را گرم می‌کند که این گرما فتیله اشباع شده از جویس را گرم کرده و بخار ایجاد می‌کند.

پاف سوخته زمانی اتفاق می‌افتد که فتیله به اندازه کافی با مایع جویس اشباع نشده باشد، بنابراین وقتی گرم می‌شود، به جای بخار خوش‌طعم معمول، طعم سوختگی ایجاد می‌شود.

دلایل مختلفی برای خشک شدن فتیله و در نتیجه ایجاد پاف سوخته وجود دارد. بیایید این دلایل را بررسی کنیم تا بتوانید از بروز پاف‌های سوخته در آینده جلوگیری کرده و از طعم‌های جویس خود بدون هیچ‌گونه سورپرایز ناخوشایند لذت ببرید.

1. سطح جویس در مخزن کم است

همانطور که توضیح دادیم، کم بودن جویس یکی از دلایل اصلی پاف سوخته است. اگر جویس کافی روی فتیله داخل ویپ شما نباشد، ممکن است طعم سوختگی را در دهان خود احساس کنید. وقتی کام می‌گیرید، فتیله جویس را جذب می‌کند که سپس با گرم شدن کویل به بخار تبدیل می‌شود. بدون جویس برای بخار شدن، گرما شروع به گرم کردن فتیله خشک می‌کند که در نتیجه طعم سوختگی ناخوشایندی ایجاد می‌شود.

2. کام گرفتن بدون ترمز!

اگر به سرعت پاف بزنید، ممکن است بیشتر از دیگران با پاف‌های سوخته مواجه شوید. وقتی به سرعت و به طور مداوم پاف می‌زنید، زمان کافی برای فتیله باقی نمی‌ماند تا جویس کافی را جذب کند، که باعث خشک شدن و سوختگی آن می‌شود. اگر هنگام استنشاق متوجه طعم سوختگی می‌شوید، چند لحظه صبر کنید تا فتیله زمان لازم برای جذب بیشتر جویس را داشته باشد. منظورم از چند لحظه تقریبا 10ثانیه است!

3. کویل‌ها به درستی پرایم نشده‌اند

هنگامی که از کویل جدید استفاده می‌کنید، باید همیشه زمان کافی را برای پرایم کردن صحیح سر کویل قبل از پر کردن مخزن صرف کنید. اشباع کردن فتیله با جویس قبل از شروع ویپینگ، به این معناست که احتمال کمتری وجود دارد که طعم سوختگی را در دهان خود تجربه کنید.

پرایم کردن کویل کار سختی نیست، وقتی دستگاه یا کویل جدید تهیه می‌کنید، تنها یکبار، زمانی که کویل دستگاه نو و خشک است، 4 الی 5 قطره از جویس را بر روی سوراخ های کناری کویل بریزید. تقریبا تمامی کویل های تولید شده، یک حفره اصلی در بالا و چندین حفره در کناره های خود دارند.

اگر کویل جدید خود را پرایم نکنید، یا حداقل برای اولین بار که مخزن را پر می‌کنید 15 دقیقه صبر نکنید، کویل جدید خود را با اولین کام در همان روز اول می‌سوزانید!

4. توان خروجی دستگاه را متناسب با کویل تنظیم کنید

اگر با واتیج بالاتر از حد مجاز کویل ویپ خود ویپینگ می‌کنید، جویس شما خیلی سریع بخار می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، فتیله نمی‌تواند به سرعت کافی اشباع شود، بنابراین کویل فتیله را می‌سوزاند.

مطمئن شوید که از محدوده واتیج قابل پشتیبانی توسط کویل خود آگاهی دارید و ویپ خود را روی این مقدار تنظیم کنید قبل از اینکه پاف بزنید. معمولاً این اطلاعات را می‌توانید روی بسته‌بندی محصول کویل یا دستگاه خود پیدا کنید.

این مورد مخصوص دستگاه های حرفه‌ای یا دستگاه‌هایی است که قابلیت تنظیم توان خروجی را دارند، اگر از یک پادسیستم ساده یا یک ویپ هوشمند ساده استفاده می‌کنید، خود دستگاه توان خروجی را متناسب با کویلتان تنظیم می‌کند. پس نگران نباشید و از چیپست دستگاه خود برای انجام این کار تشکر کنید!

توان خروجی ایده‌آل برای یک کویل، بر روی بدنه فلزی آن حک شده است، حتی اگر به جعبه کویل دسترسی ندارید نگران نباشید، با کمی دقت و مشاهده‌ی بدنه‌ی کویل، اطلاعات ارزشمندی را کسب خواهید کرد.

5. انتخاب نادرست در خرید باتری

همه باتری‌ها با ویپ شما سازگار نیستند، حتی اگر به دستگاه متصل شوند و در محفظه‌ی باتری کیپ شوند. این اولین مرحله از سازگاری باتری با دستگاه است. چیزی درون باتری وجود دارد که آن را با واحد میلی آمپر می‌شناسیم، این واحد نشان دهنده‌ی قدرت یک باتری است، فارق از سایز و ابعاد آن!

باتری‌های با قدرت بالا که به مخزن ویپی با نیازهای پایین‌تر متصل می‌شوند، می‌توانند به راحتی کویل شما را خراب کنند. اطمینان حاصل کنید که نوع مناسبی از باتری را برای دستگاه ویپ حرفه‌ای خود خریداری می‌کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

6. نسبت PG/VG جویس مهم است!

همه جویس‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی ممکن است مانند عسل روان باشند در حالی که دیگران ممکن است دستگاه شما را مسدود کنند. جویس شما ممکن است اگر فرمولی با VG بالا داشته باشد، باعث ایجاد پاف سوخته شود. گلیسیرین گیاهی (VG) یک ماده اصلی است که در بیشتر جویس‌ها به همراه پروپیلن گلیکول (PG) استفاده می‌شود. جویس‌های با VG بالا غلیظ‌تر از مایعات ساخته شده با نسبت 50/50 VG به PG هستند، که به این معناست که کویل ممکن است نتواند به طور موثر مایع را جذب کند. این می‌تواند منجر به ایجاد پاف‌های سوخته شود.

اگر فکر می‌کنید که جویس شما در دستگاه سیستم بازتان باعث ایجاد پاف‌های سوخته می‌شود، مایعی با سطح VG پایین‌تر امتحان کنید.

7. معیوب بودن کویل جدید و طعم سوختگی ویپ(نادر)

شما کویل خود را به درستی پرایم کرده‌اید و همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما هنوز طعم سوختگی را تجربه می‌کنید. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است کویل شما خراب باشد. بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید، کویل جدیدی تهیه کنید یا با پشتیبان محصول خریداری شده صحبت کنید. این اتفاق بسیار نادر است ولی ممکن!

چگونه از طعم سوختگی ویپ جلوگیری کنیم؟

هیچ‌کس دوست ندارد تجربه ویپینگش با طعم سوختگی خراب شود، بنابراین بیایید چند راه برای جلوگیری از بروز این مشکل به طور کامل بررسی کنیم.

1. تکنیک ویپینگ خود را تغییر دهید

پاف‌های کوتاه و مکرر از ویپ شما همیشه احتمال بروز پاف سوخته را افزایش می‌دهد. و به یاد داشته باشید که بین هر پاف 15 تا 20 ثانیه صبر کنید تا اتومایزر یا کویل بتواند مقدار کافی جویس را جذب کند.

2. از دمای سرد خودداری کنید

وقتی دما پایین می‌آید، ویسکوزیته جویس شما افزایش می‌یابد. این به این معناست که جویس شما غلیظ‌تر می‌شود و به سختی می‌تواند به راحتی به اتومایزر یا فتیله جذب شود. برای بهترین تجربه ویپ، بهتر است محصولات خود را بین 0-25°C نگهداری کنید.

3. قبل از ویپ کردن سطح جویس مخزن را بررسی کنید

قبل از اینکه پاف بزنید، اگر ممکن است، مقدار جویس موجود در دستگاه خود را بررسی کنید. این یک عادت ساده است که می‌تواند از بروز پاف‌های سوخته به دلیل کمبود سطح مایع جویس جلوگیری کند.

آیا می‌توانم بعد از تجربه پاف سوخته از ویپ خود استفاده کنم؟

بله، می‌توانید دوباره از ویپ خود استفاده کنید و ببینید آیا طعم سوختگی تکرار می‌شود یا خیر. اگر این طعم برطرف نشد، وقت آن است که کویل جدیدی برای دستگاه خود تهیه کنید، کارتریج دستگاه خود را تعویض کنید، یا اگر از ویپ یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، یک دستگاه جدید تهیه کنید.

کمک از تیم پشتیبانی ویپ‌پُک

حالا که دلایل احتمالی طعم سوختگی ویپ خود را بررسی کردیم، بهتر می‌توانید هر پاف سوخته‌ای را که در آینده تجربه می‌کنید، تشخیص داده و راه حلی پیدا کنید. برای کمک با با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید یا امروز برای ما پیامی ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید